We leven nog!!! - Reisverslag uit Walpole, Australië van Thijs en Dionne - WaarBenJij.nu We leven nog!!! - Reisverslag uit Walpole, Australië van Thijs en Dionne - WaarBenJij.nu

We leven nog!!!

Door: Thijs en Dionne

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Dionne

13 Januari 2014 | Australië, Walpole

Daar zijn we dan eindelijk weer!

Tot onze schrik kwamen we er gisteren achter dat het precies een maand geleden was dat we ons laatste verhaaltje online hebben gezet. Het leek ons dus weer hoog tijd voor een update, ondanks het feit dat we niet zo heel veel meemaken.

Zoals jullie weten zijn we nu aan het werk op een camping in Walpole. Om een beetje een idee te geven wat dat schoonmaken nou precies inhoudt, hebben we wat foto's gemaakt tijdens een van onze standaard cleans. De eerste 2 weken waren even wennen. Het vroege opstaan en het werk zorgde ervoor dat we 's middags niet zo ondernemend waren, ook moesten we wennen aan de werkzaamheden zelf. Meestal valt het allemaal wel mee, maar wc's die door tientallen mensen worden gebruikt hebben toch een wat grotere kans op ranzigheden dan je wc thuis. Ondertussen zijn we er wel aan gewend, handschoenen aan en gaan.

Tijdens de middagen hebben we ondertussen ook wat meer energie over voor bijvoorbeeld boodschappen, onze eigen caravan schoonmaken, uitgebreid koken en de was (om de dag... Dionne heeft namelijk maar 1 werkshirt omdat ze hier allemaal grotere maten hebben) Op deze manier hebben we op onze vrije dag geen verplichtingen en kunnen we lekker op het strand liggen en leuke dingen doen. Vorige week hadden we na werk zelfs nog zo veel energie, dat we mountainbikes geleend hebben van een ander koppel wat hier werkt en op die manier naar het dorp zijn gegaan. En aangezien het hier verplicht is om een helm te dragen op de fiets, zagen we er super sportief uit.

We hebben onze laatste vrije dag besteed aan het bezoeken van alle toeristische trekpleisters van Walpole. De hele omgeving is een en al bos hier, met ook gigantisch grote Tingle Tree 's. Dit is een speciaal soort eucalyptusboom welke gigantische omtrekken kunnen hebben en honderden jaren oud kunnen worden. Heel bijzonder is dat ze ook alleen maar hier in Walpole groeien, de enige plek op de hele wereld. De bomen zijn vaak flink uitgehold door bosbranden die hier regelmatig voorkomen. Maar doordat de boom voornamelijk leeft dankzij sapstromen vlak onder de bast, kunnen ze gewoon blijven leven.

Over bosbranden gesproken, die hebben we nu ook redelijk veel. In de afgelopen. Weken zijn er namelijk soms geplande, maar voornamelijk ongeplande bosbranden. 'S nachts worden we dus ook wel eens wakker van een brandlucht en staat 's ochtends de camping blauw. Dat geeft ons meteen ook weer extra werk vanwege al het as wat neerdwarrelt. Soms hebben we het niet eens in de gaten, totdat we 's avonds een foto proberen te maken en alleen maar as zien.. Dit klinkt misschien redelijk extreem en gevaarlijk, maar dat is het niet want de branden zijn ver weg. Wel grappig is dat wij inmiddels Australiërs op de camping geruststellen wat betreft bosbranden.

Dan hebben we natuurlijk ook nog kerst en oud en nieuw. Uiteraard Allemaal nog de beste wensen!!
Ons plan was om met kerst uit eten te gaan, maar op een van de eerste dagen werden we al bij de managers uitgenodigd om te komen eten. Dit leek ons wel gezellig, een echte Australische kerst. Pas twee dagen van te voren kwamen we erachter dat dit niet bedoeld was voor diner maar als lunch. Dat blijkt hier veel normaler te zijn omdat het 's avonds zo gevaarlijk is om te rijden met alle wilde dieren en zonder lantarenpalen.
Deze lunch was echter super lekker, uitgebreid en gezellig. De schoonzoon van de managers had varken en kalkoen op het spit bereid en een ham gegrild. Verder hadden ze nog allemaal bijgerechten en een nagerecht waardoor we de rest van de dag stampvol zaten.
Tweede kerstdag oftewel Boxing Day hebben we op het strand doorgebracht en 's avonds zelf uitgebreid gekookt en met familie geskyped.
Al met al een hele rare, warme, kerstgevoelloze maar erg gezellige kerst. Hier heeft onze sfeervolle kerstversiering in de caravan goed aan meegewerkt.

Oud en nieuw was minstens net zo raar. Wij als echte Hollanders konden oud en nieuw niet voorbij laten gaan zonder oliebollen. Dus 31 december hebben we na werk heel de middag in onze caravankeuken gestaan om verse oliebollen te bakken. 'S avonds gingen we deze rondbrengen bij alle medewerkers van de camping (alle drie de stellen). En we kunnen zeggen ze vonden de oelieboellies erg lekker. Toen we bij de managers aan kwamen zaten deze nog te eten en zonder op ons antwoord te wachten werden wij ook aan tafel geplaatst en werd ons een bord voor geschoven met verse vis die een van de gasten die middag gevangen had in de zee. Uiteindelijk bleek het zo gezellig dat we zijn blijven hangen en bij hun om twaalf uur geproost hebben op het nieuwe jaar. En daarna bleef het stil........geen vuurwerk ( vanwege brandgevaar is dit illegaal, er zijn alleen georganiseerde vuurwerkshows) geen gejuich alleen veel gesnurk van mensen die al sliepen. Om twee uur 's nachts, twee flessen champagne, een fles wijn en een paar biertjes verder vonden we het hoog tijd om naar bed te gaan aangezien we weer om zes uur moesten beginnen met werken. Zoals te verwachten was dit niet onze beste dag maar we hebben het overleefd.

Zoals jullie vast al een beetje hebben kunnen lezen is het contact met de managers erg goed. Ze zijn altijd in voor een gijntje en dit doet veel goeds voor de werksfeer.
Verder zijn we in onze vrije tijd veel bezig met het voorbereiden van de rest van onze reis, want het gaat toch wel weer erg kriebelen en we kunnen niet wachten om weer in de auto te stappen en de rest van Australië te verkennen.

Zelfs als we al 1,5 maand op dezelfde plek zitten kunnen we het niet kort houden. Dus ik denk dat we het maar opgeven.

Bij deze dus weer een lang verhaal.

For al the non Dutch reading people, we are still working at the campground in Walpole. We are used to the job and have more energy to do other stuff. We already went to all the touristy things in Walpole.
Christmas and newyear we spend with the managers and we had a lot of fun with them.
We can't wait to start traveling again. So we spend a lot of time on planning the rest of our trip. Counting down the weeks to hit the road again.

• 13 Januari 2014 - 14:50

Pama:

Weer geweldig leuk om te lezen allemaal en ook weer leuke foto's. Nog even volhouden dat schoonmaken en dan kunnen jullie zonder geldzorgen verder trekken. Ook wel weer lekker.
    Groetjes en veel knuffels en kusjes. paps en mams

• 13 Januari 2014 - 15:04

Liesbeth Holstege:

Hi doorzetters!
    Goed om van jullie te horen fijn dat jullie zo genieten
    En elke wc pot is weer eten succes met alles daar!

Groetjes liesbeth.

• 13 Januari 2014 - 15:34

Arjan En Fenna:

Dat dit bericht een maand later komt dan de vorige, betekend alleen maar dat jullie het naar jullie zin hebben. Geniet ervan en tot snel!
    Xxx

• 13 Januari 2014 - 15:43

Vincent:

Ohw wauw ! Jullie hebben het echt goed naar de zin ! Mooi zo ! Geniet er nog ff van !!

Groetjes,
    Vincent

• 13 Januari 2014 - 17:51

Iris:

Heee,
    Was weer leuk verhaal om te lezen. De foto's zijn ook erg leuk en mooi zeg, je kunt zien dat jullie het naar je zin hebben. En echt bizar om dat vlees aan het spit te zien, zal wel goed gesmaakt hebben.
    Spreken elkaar snel weer! Dikke knuffel!
    Liefs Iris

• 13 Januari 2014 - 17:54

Sigrid:

Super leuk al jullie verhalen!
    Ook wel leuk om een keer Australische feestdagen mee te maken toch!
    Geniet ervan verder, hopelijk kunnen jullie er snel weer op uittrekken.

Liefs Sigrid

• 13 Januari 2014 - 17:58

Jet Van Den Heuvel:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, inderdaad oud en nieuw vieren is in het buitenland heel anders. Vele jaren geleden heb ik oud en nieuw bij mijn zus in italie gevierd en inderdaad geen vuurwerk mensen bleven ook binnen!! Veel plezier verders en we horen van jullie!! Dikke kus jet en de rest natuurlijk

• 13 Januari 2014 - 17:58

Ineke Van As:

Hé lieverds, fijn om weer van jullie te horen en geweldig dat jullie het naar je zin hebben. Geniet ervan! Liefs van ons xxx

• 13 Januari 2014 - 23:25

Marianne Hak:

Hee Dionne en Thijs,

Wat fijn om te lezen. Heerlijk dat jullie zo genieten en plezier hebben met elkaar. Hoop dat jullie genoeg bij elkaar kunnen sparen zodat jullie nog een poos lekker kunnen blijven. Het is jullie gegund.

Groet Marianne

• 14 Januari 2014 - 09:26

Michiel, Linda En Pim:

Sissie en zwager!!!
    Ondanks dat jullie niet zoveel meemaken, weten jullie er wel weer een heel verhaal van te maken :D! Leuk om te lezen en leuke foto's weer. Nog 1,5 maand volhouden en dan lekker verder reizen. Jullie zijn al over de helft van het 'cleaning couple'- leventje :)
    Geniet nog even lekker en bedenk ook maar dat hoe langer jullie nu nog werken, hoe langer jullie voorpret hebben voor de rest van de reis :)!
    Dikke kus en veel liefs van ons drietjes

• 14 Januari 2014 - 12:38

Rosemarie Rekers:

Hé lieverds,
    En ik al mopperen bij je moeder dat we maar niets hoorden, en dan is er eindelijk een "kort"verslag van jullie avonturen op de camping. Gelukkig lees ik dat jullie tradities in ere houden en zelfs Oeliiii bollen gebakken hebben.
    Zo te zien (lees lezen ) gaat het allemaal goed en hebben jullie het nog steeds naar jullie zin, houden zo en net zoals Linda schrijft, hoe langer jullie het volhouden hoe gemakkelijker de reis weer gaat.
    Dus geniet en ik wacht op het volgende verslag.
    Een hele dikke tút from up North.!!!!!

• 15 Januari 2014 - 15:19

Opa En Len:

Hoei, watleuk om weer eens wat van jullie te lezen.
    Een goed idee die oliebollen.
    Een stukje hoolandse traditie in een ver land.
    Wij hopen dat jullie de vervolgreis goed kunnen plannen
    zodat jullie ook hiervan weer volop zullen genieten.
    Groetjes van ons beiden.

• 19 Januari 2014 - 09:23

Rob:

Hoi Thijs en Dionne,
    Leuk verhaal weer om te lezen. Geweldig zo'n ervaring van een paar maanden down-under.
    Blijf nog effe schrijven tussen de 'toilet-cleaning' door en geniet nog een paar maanden van de vrijheid. Gr. Aartje en Rob

• 20 Januari 2014 - 11:38

Ma Anja:

Ha Thijs en Dionne

Leuk verhaal nog even vol houden wat werk betreft en dan weer genieten .

Gr. Ma Anja