Een groet uit het noord oosten - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Thijs en Dionne - WaarBenJij.nu Een groet uit het noord oosten - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Thijs en Dionne - WaarBenJij.nu

Een groet uit het noord oosten

Door: Dionne en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Dionne

07 Maart 2014 | Australië, Bundaberg

Gegroet vanaf de oostkust!

Netjes binnen de 3 weken, is hier dan weer een update over onze belevenissen. Zoals beschreven in onze vorige blog, reden we richting het noordoosten.

Onderweg was het helaas wel wat saai, we hebben dan ook voornamelijk gereden met de stad Dubbo als tussenstop voor 2 dagen. Daar kwamen we tot onze schrik weer in aanraking met het moderne leven en de herrie die daar bij hoort. We stonden namelijk op een camping midden in het centrum en konden daar allebei de nachten genieten van openluchtdiscotheken en geschreeuw tot diep in de nacht. Dit was wel weer even wennen. Na een bezoek aan de oude gevangenis zijn we weer verder getrokken richting de kust.

Een ander doel tijdens onze tocht naar de kust was een zuster of dokter vinden die ons een prik wilde geven. We waren namelijk toe aan onze tweede hepatitis vaccinatie, Deze hebben we nodig voor onze terugreis. Daarvoor hebben we inmiddels alles vastgezet en we zullen op 3 mei Australië verlaten en, na een paar dagen in Phuket, onze voeten op 10 mei weer op Nederlandse bodem zetten. Ergens in een klein dorpje vonden we een dokter die het kon doen en een apotheek die het op voorraad had. Wel kregen we een paar keer de vraag waarom we in de middle of nowhere een hepatitis vaccinatie kwamen halen.

De lange rit door het binnenland eindigde in Rockhampton. Helaas konden we niet verder omhoog omdat het weer nog erg slecht is vanwege het regen- en cyclonenseizoen. Dit is dus het noordelijkst wat we zullen bereiken aan de oostkust. Ondanks dat konden we nog steeds het belangrijkste doen waarvoor we deze kant op zijn gereden, namelijk het Great Barrier Reef zien! We hebben een boottocht naar Great Keppel Island geboekt en daar met een glassbottom boot over het koraal gevaren. Uiteraard was dat heel cool. Daarna hadden we nog een paar uur voor onszelf op het eiland en vanwege het laagseizoen dus ook een privé strand. Daar hebben we lekker in het zonnetje gelegen en gesnorkeld.
Voordat we Rockhampton verlieten zijn we ook nog bij een krokodillen farm geweest. Daar hebben we krokodillen vlees gegeten en ze weer van heel dichtbij gezien. Het blijven toch bizarre beesten, maar klein zijn ze ook best leuk.

Na Rockhampton zijn we afgezakt naar Bundaburg, waar we inmiddels al weer een weekje zijn. We dachten hier een heerlijk strandweekje te hebben, de temperatuur is prima daarvoor maar er is wel redelijk wat wind. Het strand zien we dus alleen als we het avontuur opzoeken tussen de golven. De zee is super wild, de golven makkelijk 2,5-3 meter en de stroming is onwijs sterk. Een van onze uitstapjes hier was een nachtelijke wandeling over het strand met een ranger naar een schildpadden nest. Daar hebben we babyschildpadjes uit het nest de zee in zien kruipen. We hebben ze zelfs even mogen voelen en die kleine diertjes zijn echt bizar sterk voor hun grote.

Wat we wel een beetje waren vergeten van onze begintijd aan de oostkust is dat het zo vroeg donker wordt. Om 18u begint de schemer en om 18.30u is het pikkedonker. Daardoor moeten we onze avond weer wat beter plannen, anders staan we weer moeilijk te doen met een zaklamp boven het gasstelletje.

Morgen gaan we in ieder geval weer rijden en zullen we een klein stukje naar beneden gaan naar Hervey Bay.

Zo te zien hebben we ons weer uitgesloofd en hebben jullie weer heel wat te lezen gehad. Tot over een paar weken weer!

Finally some english again! We are currently in Bundaburg where we spend some time near the beach. Because of the strong wind, lots of fun in the waves. We also visited the turtle rookery here and saw little baby turtles crawl out of their nest into the ocean, super cool. Earlier we visited Rockhampton from where we did a tour to Great Keppel Island and the Great Barrier Reef and also saw a croc farm where we ate real croc meat. Tomorrow we will go to Hervey Bay and after that we will go to Fraser Island. So, still enough to look forward to. Cheers!

• 07 Maart 2014 - 12:24

Fenna:

Was het krikodillenvlees lekker? Ik vond het net taaie kip :)

• 07 Maart 2014 - 15:50

PaMa:

Hallo luitjes, geweldig 10 mei thuis, maar vooral blijven genieten de komende tijd.

• 07 Maart 2014 - 16:01

Ineke:

Leuk! Weer een verslag.blijven genieten hoor! Liefs van ons xxx

• 17 Maart 2014 - 15:40

Annet Siregar:

Hallo Thijs en Dionne,

Fijn dat jullie nu echt(niet meer werken) aan het genieten zijn,de Foto's laten dat ook zien.
    geniet ervan zolang het kan,Succes!!

Groeten van ons allemaal.
    Annet.

• 23 Maart 2014 - 12:50

Pama Mimpen:

verslag gelezen, het is weer heel wat en best wel spannende dingen er tussendoor, blijf er nog ff van genieten zonder te moeten werken, en ZIEN jullie dan op 10 mei op schiphol

• 27 Maart 2014 - 21:41

Orma:

ho[ Thijs&Dionne,

Net jullie belevenissen weer gelezen en foto's bewonderd.
    Zou zo ruilen nu jullie weer on the road zijn hihi.
    Tijd gaat zeker wel snel he ,10 mei weer in ons kikkerlandje!!!!!!!!!!!!
    Nou geniet nog van de komende tijd.

groetjes uit Gouda

g