Bye Bye Australië - Reisverslag uit Bondi, Australië van Thijs en Dionne - WaarBenJij.nu Bye Bye Australië - Reisverslag uit Bondi, Australië van Thijs en Dionne - WaarBenJij.nu

Bye Bye Australië

Door: Dionne en Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Dionne

02 Mei 2014 | Australië, Bondi

Deze keer is het echt een hele tijd geleden dat jullie wat van ons hebben gehoord. Ruim een maand is wel weer een prestatie.

Inmiddels is dit ons laatste verhaaltje vanuit Australië, want het zit er echt op. Zaterdagavond stappen we hier in Sydney in het vliegtuig en zullen we dit mooie land verlaten na 8 maanden en 26.000 km in onze trouwe Pajero.

De afgelopen weken zijn we vooral bezig geweest met het verkopen van de auto. Helaas liepen we de eerste paar geïnteresseerden mis omdat we geen zin hadden om in Sydney te gaan zitten wachten op reacties... En natuurlijk bleef het daarna eng stil.
Omdat we zeker wilden zijn van een slaapplek hadden we van te voren al 2 airbnb's geboekt (een slaapkamer bij iemand in huis). Bij de eerste overnachtingsplek hadden we de auto dus nog. Een week voor vertrek uit Australië zouden we op zaterdag verhuizen naar de tweede en geheel onverwachts hadden we op de vrijdag ervoor 3 geïnteresseerden. De eerste wilde meteen die dag nog komen kijken, dus stonden we in het donker onze prachtige auto te showen (die nu helemaal onbeschadigd leek). En blijkbaar waren ze tevreden, want ze kwamen meteen met een goed bod! Op zaterdag hebben we dus even onze spullen verhuist en zijn daarna naar hun toegereden, alle geldzaken geregeld en de auto achtergelaten. WHOEHOE EINDELIJK WEER GELD!! UITETEN!! BIERTJES DRINKEN!! GENIETEN!!
(dit was zo ongeveer wat we dachten en zijn gaan doen)
De laatste dagen hebben doorgebracht op steenworp afstand van Bondi Beach en lekker zorgeloos genoten.

Naast het verkopen van de auto konden we dit land natuurlijk niet verlaten zonder nog wat national parks te bezoeken. Zo zijn we 's avonds een keer bij een grot, de Natural Bridge, geweest met een grote gloeiworm kolonie. En zijn we daar opzoek geweest naar een riviertje waar vogelbekdieren leven. Blijkbaar was het pad alleen al een tijd niet meer gebruikt en na 20 minuten afdalen, glijden en struikelen gaven we op. Omhoog duurt alleen altijd langer dan je hoopt, dus we hadden die dag daar genoeg beweging gehad.
Grappig ook om te melden is dat we gehoord hadden van een camping vlakbij, welke ideaal zou zijn om te blijven als we deze dingen wilden bekijken. Het bleek alleen een eng perfect onderhouden camping te zijn en helemaal uitgestorven. Het werd onderhouden door een streng gelovig echtpaar en alcohol was ook verboden. Dus daar zaten we dan alleen... Stiekem gekregen biertjes te drinken in het donker. We hadden allebei ook ons eigen wc-gebouw, wat meteen werd schoongemaakt nadat je binnen was geweest. Na twee nachten kregen we hier toch een beetje de kriebels, dus zijn we weer verder gereden.

Vervolgens zijn we via alle beroemde badplaatsen zoals Surfers Paradise en Byron Bay afgezakt richting Sydney. Voordat we echt in Sydney gingen zitten wachten op reacties voor de auto zijn we de Blue Mountains nog een keer in gegaan. Daar hebben nog wat bushwalks gedaan met super mooie uitzichten, watervallen en rotswanden.

Onze overige dagen hier hebben we doorgebracht in en rondom het centrum van Sydney. We hebben hier zelfs onze eerste Koningsdag gevierd bij het Nederlands consulaat! Dus de hele avond oude en jonge kaas, bitterballen (helaas wel vreemd en nep), haring, rookworst en oranje Magnums! Jullie kunnen je dus wel voorstellen dat we de volgende dag niet echt een ontbijt nodig hadden.

Morgen is onze laatste dag dus echt aangebroken hier in Australië. We gaan dus nog een laatste keer ons te goed doen aan een uitgebreide lunch aan het strand en zullen op die manier dit hoofdstuk afsluiten.

Om 22u vertrekt ons vliegtuig en we zullen dan zondagmiddag arriveren op onze tussenstop. We gaan namelijk nog even 5 dagen uitrusten in Phuket van het stressvolle leven in Australië, voordat we ons gezicht weer laten zien in het opwarmende Nederland.

Groetjes voor nu en tot in Phuket!

• 02 Mei 2014 - 15:22

Fenna :

Rust nog maar even goed uit in Phuket. Zullen jullie nodig hebben

• 02 Mei 2014 - 15:23

Fenna:

Een behouden vlucht en tot snel xxx

• 02 Mei 2014 - 16:06

Pama:

Wow, wat een mooie foto's. En leuk om op jullie laatste hele dag in Australië nog wat van jullie te lezen. Jullie hebben heel wat gezien en gedaan en zullen vast heel veel verhalen en foto's hebben. Nog even en jullie kunnen ons dat persoonlijk vertellen en laten zien. Daar kijken we erg naar uit. Een hele goede reis en een fijne tijd in Phuket gewenst. Dikke knuffel.

• 02 Mei 2014 - 16:40

Ellen:

Ik heb mee mogen genieten van jullie verhalen en foto's, thnx daarvoor, wat hebben jullie een geweldige tijd gehad. Geniet nog even van elkaar en jullie voorlopig laatste plekje samen voor de trip naar het 'gewone' Holland zich weer aandient, liefs, El

• 02 Mei 2014 - 17:16

Skippy:

Deze reis kan jullie nooit meer afgenomen worden!
    Nog even acclimatiseren in Phuket en dan weer wennen in kikkerland.
    Goeie reis terug!
    Vergeet je het potje Vegemite niet ;-)

• 02 Mei 2014 - 22:29

Rosemarie:

Nou dat was weer een gezellig verhaal, en jammer het laatste verhaal van de belevenissen van Jut en Juul .Ik zal het missen. Hé lieverds geniet van jullie weekje vakantie, je hebt het nodig (haha)en een hele goede vlucht naar huis. Dikke tut en wie weet tot gauw.

• 02 Mei 2014 - 23:31

John Mimpen:

Hallo daar, leuk bericht veel gezien dus en nog leuke dagen voor de boeg. Zolang weg dan mogen jullie wel naar een inburgeringscursus. Ik moet de accu nog even opladen van jullie Micra , maar komt goed. Veel plezier nog en goede vluchten. Doei John,,

• 03 Mei 2014 - 09:16

Opa En Len:

Zo de ervaringen van Australie kunnun ze jullie nooir meer afnemen
    Nu nog eveen nagenieten in phuket en dan terug naar ons kiikkerland
    oede vlucht en tot ziens
    DOEI Opa en Len

• 03 Mei 2014 - 17:11

Iris:

Heee,
    Wat leuk om nog even een verhaal te lezen van jullie laatste dagen in Australie. Ook weer erg mooie foto's. Geniet nog even van jullie dagen in Phuket en tot snel! Kijk er al erg naar uit dat jullie weer terug komen :)
    Liefs Iris
    xxxxx

• 04 Mei 2014 - 17:26

Cornel:

Ja, ja, nu nog even afkicken in phuket. En je voorbereiden op het warme welkom in holland. Fijn dat jullie de auto met een tevreden bod hebben kunnen verkopen. Tot gauw, Cornel.