Van de zomer naar de herfst - Reisverslag uit Caboolture, Australië van Thijs en Dionne - WaarBenJij.nu Van de zomer naar de herfst - Reisverslag uit Caboolture, Australië van Thijs en Dionne - WaarBenJij.nu

Van de zomer naar de herfst

Door: Thijs en Dionne

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Dionne

28 Maart 2014 | Australië, Caboolture

Hallo allemaal!

Vanuit een regenachtig Australië weer een update. Ja, jullie lezen het goed.. regenachtig.. Inmiddels merken we dat de zomer op zijn eind loopt en langzaam aan de herfst om de hoek komt kijken. De afgelopen 4 dagen heeft het bijna non-stop geregend, op sommige plaatsen is er zelfs in korte tijd 500 mm gevallen. Aangezien Australië hier niet echt op voorbereid is, leidt dit tot overstromingen, ondergelopen wegen en winkelcentra vol met lekbakjes. De voorspellingen worden langzaam aan beter, de verwachting is dat het vanaf zondag weer redelijk wordt... Dus nog 1 dag overleven in de auto onder een waterval.

Maar gelukkig is het de afgelopen tijd niet alleen slecht geweest en hebben we ook gewoon leuke dingen kunnen doen. Een van de hoogtepunten van de afgelopen tijd is toch echt wel Fraser Island. Dit is het grootste zandeiland ter wereld, compleet met regenwouden, kristalheldere meren, een snelweg en landingsbaan op het strand en wilde dingo's. De meeste mensen gaan naar dit eiland met een tour omdat de wegen nogal slecht, zanderig en ruig zijn. Je kan er voor kiezen om met je eigen 4WD dit eiland te verkennen en uiteraard hebben wij voor dit laatste avontuur gekozen... en een avontuur was het!
Na 10 minuten gereden te hebben, kwamen we de eerste stilstaande auto al tegen. Uit de auto kwamen 3 mensen die geen woord Engels spraken, maar waarschijnlijk was er iets stuk en zaten ze nu volledig vast in het losse zand. Wij dus achteruit en vervolgens een heel stuk op het rechter pad gereden (tegen het verkeer in) hopend dat we niemand tegen kwamen, aangezien de paden net zo breed waren als de auto. Daarna konden we gelukkig al snel het strand op, waar je lekker met 80 km/u langs de zee mocht scheuren.
In totaal hebben we 3 dagen doorgebracht op het eiland waarbij we maar 1 keer officieel hebben vastgezeten in de duinen (en op onze knieën met onze handen hebben moeten graven) en 2 keer op een haar na niet. We hebben de auto dus flink laten werken. Onze nachten hebben we op twee totaal verschillende manieren doorgebracht. De eerste keer op het strand, waarbij we tijdens het eten nog bezoek kregen van een wilde dingo en de tweede nacht in het regenwoud tussen de bosmuizen en grote hagedissen.
Naast een hoop zand zijn er ook nog andere dingen die Fraser Island uniek maken. Zo heb je kristalheldere meren (gefilterd water door het zand) en rotsafzettingen die het mogelijk maken om te zwemmen in de zee, ondanks alle stroming, kwallen en haaien.
Op de boot terug hadden we nog gezelschap van minuscule vliegjes die gemeen prikten, later hoorden we dat ze eigenlijk op ons pieste. Gelukkig had Thijs een goed bescherming vanwege zijn beenhaar, maar Dionne had de volgende dag een zwaar geval van jeukende pokdalige benen.

Een paar dagen na Fraser Island hebben we ook nog een stop gemaakt in Tin Can Bay, een plek waar 'wilde' dolfijnen naar toekomen om gevoerd te worden. Heel bijzonder om zo'n dier uit je hand een vis te voeren.

Vandaag zijn we ondanks de regen naar Australia zoo geweest oftewel Steve Irwin zoo. Dit is een erg leuk park waar veel interactie is tussen de dieren en de bezoekers. Zo zijn wij op de foto geweest met een cheeta. Super gaaf!

Inmiddels zijn we vlakbij Brisbane en is Sydney ook niet heel ver weg meer. Nog maximaal 3 weken en dan zijn we weer terug waar onze reis begon. Hopelijk komt het warme nazomer weer snel weer om de hoek kijken zodat we vanuit die warmte kunnen overhoppen naar de warmte van de Nederlandse lente.

Groetjes vanuit een Hollands Australië!

Of course we won't forget you guys, so here the english update. We spend 3 days on Fraser Island with our own car. We really enjoyed this adventure. One time we were really stuck in the dunes and we had to dig ourselves out with our hands, of course we didn't bring a shovel. We also did some relaxing at lake mckanzie and the champagne pools.
After that we went to Tin Can Bay and fed a 'wild' dolfine.
Today we spend the Day in Australia zoo and made a picture with a cheeta. So that was also pretty cool.
We only have three weeks now before we want to be back in Sydney so we hope the rain will stop soon and we get a little bit more sunshine in our last travels.

• 28 Maart 2014 - 10:58

PaMa:

Wat een avonturen weer. Nog even genieten, want het begint nu toch wel op te schieten. Dikke knuffel.

• 28 Maart 2014 - 21:55

Jane:

Wow, gave foto's, wat vliegt de tijd, alweer bijna terug naar Nederland, geniet er nog even van!!! Groetjes uit Kenia ;-)

• 30 Maart 2014 - 10:57

Opa En Len:

Jonge jonge

Wat een belevenissen allemaal weer.
    Het wordt langzaamaan te veel om te herineren.
    Maar blijf vooral genieten want dit gebeurt waarschijnlijk
    maar een keer in je leven
    Nu kunnen we weer zeggen

TOT ZIENS IN NEDERLAND!!!!!!

Groetjes van ons beiden
    Opa en Len.

• 31 Maart 2014 - 15:35

Iris:

Heee,
    Wat hebben jullie weer gave dingen gedaan, dat scheuren over het strand met de auto is ook vet, zal hier in Nederland niet zo snel kunnen ;p
    Ook leuke foto's met die dolfijn en die cheeta, echt gaaf!!
    Geniet er nog even van!
    Dikke knuffell
    xxxxxxxxx

• 31 Maart 2014 - 15:39

Ma Mimlpen:

leuk verslag weer en jullie hebben weer heel wat beleefd .
    Gr. en geniet nog van de laatste weken en hoop dat het weer op knapt .

• 01 April 2014 - 22:29

Rob:

Wat geweldig om dit nog even te doen na een toch al geweldig avontuur. Volgens ons zijn jullie nu nog geweldig aan het genieten. Ik schrijf nu geloof ik wel geweldig veel geweldig maar ja het is ook allemaal gewledig in een geweldig land. Veel plezier nog verder.
    Rob

• 16 April 2014 - 17:47

Orma:

Ha Thijs& Dionne,
    Net weer jullie reisverslag gelezen en foto's bekeken.
    Jammer van het "hollandse weer", hoop dat het snel opknapt en jullie met
    lekker "australisch weertje" kunnen genieten van de laatste weekjes daar.
    De tijd zal nu wel omvliegen voor jullie!!!!!!!!!!!